داروی-گیاهی-برای-استرس

داروی گیاهی ضدافسردگی

 داروی گیاهی ضدافسردگی و استرس و آرامش بخش یکی از رویکردهایی می باشد که از زمان های گذشته، طب سنتی برآن تاکید داشته است چرا که افراد بسیاری نسبت به استفاده از داروهای شیمیایی موجود در بازار و عوارض جانبی آن ها نگرانی دارند. افسردگی یک اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه در فرد می گردد. این اختلال که به آن اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی نیز گفته می شود، بر احساس، تفکر و رفتار فرد تأثیر می گذارد و می تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود. فرد دارای افسردگی ممکن است در انجام فعالیت های عادی روزمره مشکل داشته باشد و گاهی اوقات ممکن است احساس کند که زندگی بی ارزش است.

دارویی گیاهی برای استرس و افسردگی

استرس پاسخ بدن به نیازهای فیزیکی یا احساسی است. استرس عاطفی می تواند در ایجاد افسردگی نقش داشته یا از علائم آن باشد. یک موقعیت استرس زا می تواند باعث ایجاد احساس افسردگی شود و این احساسات می تواند مقابله با استرس را دشوارتر کند. حوادث پر استرس، مانند از دست دادن شغل یا پایان یک رابطه طولانی مدت، می توانند منجر به افسردگی شوند. لازم به ذکر است که همه کسانی که این موقعیت ها را تجربه می کنند، افسرده نمی شوند. عوامل بیولوژیکی ممکن است توضیح دهند که چرا فردی که با شرایط استرس زا مواجه است، افسردگی را تجربه می کند در حالی که فرد دیگری اینطور نیست.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و مدرن شدن محصولات درمانی، افراد مبتلا به افسردگی و استرس می توانند به سادگی از این شرایط خارج شوند. افسردگی ممکن است گاهی اوقات نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشد. اما ناامید نشوید. اکثر افراد مبتلا به افسردگی با دارو، روان درمانی یا هر دو بهبود می یابند. چنانچه به‌ دنبال یافتن راهی جهت کاهش استرس و اضطراب هستید و می خواهید افسردگی خود را درمان نمایید، می‌توانید از داروی گیاهی ضد استرس برای رسیدن به آرامش کمک بگیرید. در این مطلب ما قصد داریم که علاوه بر آشنا شدن با بهترین گیاه دارویی برای آرامش اعصاب، خواص این داروی گیاهی برای تپش قلب و استرس را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

داروی گیاهی ضدافسردگی

هر سوالی دارید از ما بپرسید!

داروی گیاهی ضدافسردگی و استرس

افسردگی، اضطراب، استرس و سایر اختلالات روانی که در سراسر جهان رو به افزایش است، نشانه هایی هستند که نشان می دهد درمان دارویی می تواند گاها بی فایده بوده و حتی عوارض جانبی جدی داشته باشد، به همین دلیل است که بسیاری از بیماران ترجیح می دهند از محصولات گیاهی برای درمان این علائم استفاده کنند. در بیشتر جوامع به ویژه ایران، که گیاهان دارویی و محصولات مشتق شده از آن ها به وفور یافت شده و معمولاً برای مشکلات فوق استفاده می شوند، داده های بالینی و پروفایل های ایمنی با تمرکز بالا مورد بررسی قرار می گیرد. در حالی که اسطوخودوس، رازک، بادرنجبویه و سنبل الطیب به طور مداوم در تسکین اشکال خفیف اختلالات عصبی، به ویژه افسردگی، اضطراب و استرس استفاده می شوند، داده های موجود در حال حاضر به طور کامل استفاده از نعناع فلفلی را برای اختلالات اضطرابی پیشنهاد نمی کند. مطالعات اخیر از استفاده از زعفران برای افسردگی حمایت می کند. با این حال، مشخصات سم شناسی آن نگرانی های ایمنی را افزایش می دهد. به طور کلی می توان گفت که، استفاده دقیق از داروی گیاهی ضد افسردگی شدید به خصوص به دلیل تداخل احتمالی با سایر داروها ضروری است. در نتیجه، مطالعات بیشتری برای تایید مکانیسم اثر داروهای گیاهی مورد نیاز است تا بتوان از این گیاهان با موفقیت و ایمن برای کاهش یا از بین بردن اختلالات روانی مختلف استفاده کرد.

داروی ضدافسردگی

درمان دارویی برای اختلالات افسردگی از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ‌ای، مهارکننده‌ های مونوآمین اکسیداز، مهارکننده ‌های انتخابی بازجذب سروتونین، مهارکننده ‌های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین، مهارکننده‌ های بازجذب نوراپی نفرین و دوپامین، آنتاگونیست سروتونین و بازجذب مجدد استفاده می‌کند. درمان دارویی برای اختلالات اضطرابی شامل مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین، پره گابالین، داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، بوسپیرون، بنزودیازپین‌ها و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز است. با این حال، بیماران اغلب به دلیل عوارض جانبی یا تأخیر در اثربخشی، به این داروهای ضد افسردگی مصنوعی یا درمان ‌های ضد اضطرابی دیگر پایبند نیستند. عوارض جانبی جدی داروی ضد افسردگی و ضد اضطراب مصنوعی شامل سردرد، اختلال عملکرد جنسی، اعتیاد، تشنج و خودکشی است. این موارد در 45 درصد از مطالعات، که در آن داروهای گیاهی برای نشانه های مشابه استفاده می شد، کاهش یافت. بیشتر گیاهان و محصولات مشتق شده از آن ها که معمولاً امروزه به عنوان مکمل های غذایی یا داروهای بدون نسخه برای نشانه های فوق استفاده می شوند، در آزمایشات بالینی اخیر، مورد بررسی قرار گرفته اند تا مشخص شود که آیا استفاده از آن ها مجاز است یا خیر.

درمان تپش قلب با داروی گیاهی

تپش قلب به عنوان عارضه ‌ای شناخته می شود که در اغلب اوقات تهدیدکننده نبوده و به دلایل مختلفی همچون استرس و فشار عصبی، کمبود خواب، کم خونی و یا مصرف دخانیات رخ می دهد. با این حال مراجعه به پزشک برای تشخیص نوع مشکل ضروری است. در صورتی که این عارضه جدی نبوده و به عللی همچون استرس های روزمره مرتبط است می توانید برای بهبود و حتی پیشگیری، از داروهای گیاهی استفاده نمایید. درمان های گیاهی در وهله اول، محرک ها و عوامل تهدید کننده را مورد هدف قرار می دهند و تپش قلب را منظم می کنند. درمان های طبیعی که اغلب به صورت دمنوش و یا به شکل داروهای گیاهی بدون نسخه در دسترس هستند، نقش مهمی در این روند ایفا می کنند و باعث می شوند تا احساس بهتری داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده زیاد و بی رویه از داروهای گیاهی نیز ممکن است مضر باشد. بنابراین بهتر است با احتیاط مصرف شوند.

داروی-ضدافسردگی

درمان افسردگی بدون داروی شیمیایی

افسردگی، یک بیماری روانی است که به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می گیرد، توسط عوامل و ژن های متعددی ایجاد می شود و زندگی و سلامت اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. چندین فرضیه برای روشن شدن پاتوژنز افسردگی ارائه شده است و داروهای ضد افسردگی مصنوعی مختلفی برای درمان بیماران مبتلا به افسردگی معرفی شده اند از جمله فلوکستین (پروزاک)، فلووکسامین (لووکس)، پاروکستین و سرترالین (زولوفت). با این حال، این داروها تنها در نسبتی از بیماران موثر هستند و به بهبودی کامل نمی رسند. اخیراً داروهای گیاهی به دلیل عوارض جانبی کم و همچنین هزینه کمتر به عنوان درمان های جایگزین افسردگی مورد توجه قرار گرفته اند. در این مقاله، بر روی یک داروی گیاهی متمرکز شده‌ ایم به نام نجابل که در مطالعات بالینی (به ‌ویژه مطالعات پیش بالینی) ثابت شده‌ است که اثرات ضد افسردگی دارد. بر اساس داده ‌های بالینی، داروهای گیاهی اثر ضدافسردگی مؤثری دارند، به ویژه در بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط. در دهه های اخیر، داروهای گیاهی در سراسر جهان به عنوان داروهای مکمل و جایگزین برای درمان افسردگی تجویز شده اند.

بهترین داروی ضدافسردگی

داروی ضد افسردگی به اصطلاح طبیعی و گیاهی جایگزینی برای تشخیص و درمان پزشکی نیستند و طبیعی همیشه به معنای ایمن بودن نیست. با این حال، برای برخی از افراد به نظر می رسد برخی از مکمل های گیاهی و رژیمی به خوبی کار می کنند، اما مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه کدام یک به احتمال زیاد کمک می کنند و چه عوارض جانبی ممکن است ایجاد کنند، مورد نیاز است. داروی گیاهی ضد افسردگی نجابل که به صورت کپسول عرضه می گردد، دارای تاییدیه از سازمان غذا و دارو بوده که موارد مصرف بسیار زیادی دارد از جمله: ضد افسردگی، ضد اضطراب، آرامبخش، مفرح، رفع تپش قلب خوش خیم، رفع اختلالات گوارشی با منشاء عصبی، رفع اسپاسم و غیره. تمام این مزایا به ماده موثره این دارو یعنی بادرنجبویه مربوط می شود. یکی از مهم ترین خواص بادرنجبویه اثر آرام بخشی آن است. مصرف خوراکی بادرنجبویه ممکن است به بهبود علائم افسردگی در بزرگسالان مبتلا به افسردگی و یا اضطراب کمک کند. مصرف بادرنجبویه در هر شکل و قالبی باید متناسب بوده و مانند سایر گیاهان دارویی تا زمانی که به اندازه استفاده شود، خطر و مشکلی ندارد. عصاره ‌های گیاهان یکی از جذاب ‌ترین منابع داروهای جدید هستند و نشان داده شده است که نتایج امیدوارکننده ‌ای برای درمان افسردگی دارند.

داروی گیاهی آرامبخش

به طور کلی داروهای گیاهی از بافت ها و عصاره های گیاهی تصفیه نشده تشکیل شده و دارای مزایایی از جمله هزینه کم و عوارض جانبی کمتر می باشد. علاوه بر این، برخی از داروهای گیاهی بدون نسخه در دسترس هستند و به خوبی قابل تحمل و بی ‌خطر می باشند و برای درمان بیمارانی که درمان ‌های مرسوم برایشان شکست خورده یا عوارض جانبی غیرقابل تحملی ایجاد کرده ‌اند، مناسب هستند. بنابراین، داروهای طبیعی جایگزین یا کمکی محبوب برای افراد مبتلا به بیماری روانی خفیف هستند و در صورت شکست درمان، عواقب جدی در پی نخواهد داشت. علیرغم افزایش شواهد در مورد اثربخشی و ایمنی درمان ‌های جایگزین، همراه با بسیاری از داروهای روان‌گردان مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA)، پزشکان باید از محدودیت ‌ها و ناکافی بودن شواهد بالینی خود، آگاه باشند. برای جبران این محدودیت ‌ها، داروهای گیاهی پیشنهاد شده اند که برخلاف داروهای ضدافسردگی مصنوعی، فاقد ویژگی ‌های غلظت، مواد فعال و مواد شیمیایی بیولوژیکی یکسان هستند.

برخی از موادی که در داروی گیاهی آرامش بخش استفاده می شوند عبارتند از: سنبل الطیب، بادرنجبویه، رزماری، بابونه، رازک، به لیمو، هل، آویشن، مریم گلی و غیره. در کپسول گیاهی آرامبخش نجابل، برخی از ترکیبات فنولی مانند کافئیک اسید و هیدروکسی سینامیک اسید به کار رفته است. این ترکیبات تاثیرات زیادی بر عملکرد مغزی داشته و اثرات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارند. آرام بخش ها سیستم عصبی را آرام می کنند و می توانند استرس و عصبی بودن را در سراسر بدن کاهش دهند. بسیاری از گیاهان مختلف آرام بخش هستند و برخی از آن ها اغلب به عنوان آرام بخش اعصاب، خواب آور یا ضد اسپاسم توصیف می شوند.

داروی گیاهی برای استرس

پیچیدگی جامعه مدرن امروزی، مشکلات فزاینده و تغییر در سبک زندگی می تواند همه را به استرس و اضطراب برساند. برای کنترل استرس و اضطراب از داروهایی استفاده می شود که اثرات ضداضطراب داشته و آرام بخش هستند و به طور موقت فرد را آرام می کنند و همچنین منجر به خوابی مطبوع می شوند. با این حال، باید در نظر داشت که هر یک از این داروها عوارض جانبی خاص خود را دارند. رفع استرس یکی از خواص گزارش شده برخی از داروهای گیاهی است. استفاده از این مواد می تواند مفید باشد و مانند داروهای آرامبخش معمولی عوارض جانبی ایجاد نخواهد کرد. استفاده از داروهای گیاهی خوراکی یکی از روش های قدیمی است که برای کنترل اضطراب، استرس و درد استفاده می شده است. علاوه بر این، عوارض جانبی متعدد داروهای شیمیایی باعث تمایل مجدد به استفاده از داروهای گیاهی شده است.

گیاه بادرنجبویه به کار رفته شده در داروی گیاهی نجابل (بادرنجبویه)، اثرات ضد استرس بسیار قوی داشته و روی سیستم عصبی تأثیرات فراوانی می‌گذارد. افراد بسیاری از بادرنجبویه به عنوان چای یا دمنوش استفاده می کنند زیرا آرامش عضلانی ایجاد کرده و یک دمنوش خواب ‌آور است. در نتیجه جایگزین مناسبی برای قرص خواب می باشد. از سمت دیگر، بی‌خوابی ‌های ناشی از استرس را می‌توان با ماساژ عضلات گردن توسط روغن بادرنجبویه برطرف نمود. لازم به ذکر است که زیاده ‌روی در مصرف این گیاه به صورت دمنوش اثر سوء داشته و به‌ جای کاهش استرس، منجر به تشدید آن می‌ گردد. پیشنهاد ما به شما استفاده از کپسول گیاهی آرامش بخش است که هیچ گونه عوارض جانبی، تداخلات دارویی و منع مصرف ندارد.

داروی گیاهی آرامش اعصاب

همانطور که پیش تر ذکر شد گیاهان زیادی برای آرامش اعصاب استفاده می شوند از جمله بادرنجبویه. ای گیاهان آرامش بخش قرن‌ هاست که هم برای فواید سلامتی و هم برای لذت بردن استفاده می ‌شوند. مطالعات نشان می دهند که برخی از گیاهان دارای خواصی هستند که می توانند به کاهش علائم استرس، اضطراب و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان کمک کنند. اما این نکته مهم است و به یاد داشته باشید که آنچه برای یک فرد مفید است ممکن است برای فرد دیگر کارساز نباشد. اگرچه استفاده از گیاهان به صورت دمنوش از نظر فنی با کپسول‌های مکمل، روغن ‌ها و سایر داروهایی که ممکن است برای مدیریت اضطراب استفاده کنید متفاوت است، اما تداخلات آن هنوز امکان ‌پذیر است. چندین داروی گیاهی به عنوان درمانی برای اضطراب و آرامش اعصاب مورد مطالعه قرار گرفته است، اما تحقیقات بیشتری برای درک خطرات و فواید آن ها مورد نیاز است. به عنوان مثال تحقیقات اولیه نشان می دهد که بادرنجبویه می تواند برخی از علائم اضطراب مانند عصبی بودن و تحریک پذیری را کاهش دهد. بادرنجبویه عموماً به خوبی تحمل می شود و برای استفاده کوتاه مدت بی خطر است، اما می تواند باعث تهوع و درد شکم شود. بنابراین استفاده از آن در قالب داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو می تواند علائم خطر را در حد زیادی کاهش دهد.

کپسول گیاهی ضد استرس

مطالعات بالینی نشان داده اند که مصرف داروی گیاهی ضد استرس نجابل پس از جراحی بای پس شریان کرونر، تاثیرات چشمگیری بر کاهش استرس داشته است. مطالعات متعدد دیگری همچنین نشان می دهند که گیاه بادرنجبویه اثرات مفیدی در بهبود پروفایل چربی در بیماران با هایپرلیپیدمی، بهبود عملکرد جنسی زنان، بی خوابی و اضطراب دارد. یک ترکیب در این داروی گیاهی به چشم می خورد به نام لوتئولین. مطالعات نشان داده ‌اند که LUT دارای اثرات شناختی در مدل‌های حیوانی نقص‌ های شناختی ناشی از رژیم‌ های غذایی پرچرب یا پیری است که عمدتاً به خواص ضد التهابی دارویی آن مربوط می‌شود. LUT همچنین انواع رفتارهای افسردگی را از طریق مسیرهای مختلف بهبود می بخشد. قرار گرفتن در معرض استرس شدید می تواند منجر به ایجاد اختلالات عصبی روانی، از جمله اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شود. این ماده بر استرس و اضطراب ناشی از افسردگی اثر داشته و آن را کاهش می دهد. با توجه به ترکیبات به کار رفته شده در کپسول گیاهی ضد استرس، مصرف آن را به شما پیشنهاد می دهیم. لازم به ذکر است که این کپسول، به عنوان داروی گیاهی مناسب تپش قلب نیز می باشد.

داروی ضد استرس

داروی ضد استرس گیاهی، که غالبا به عنوان داروی گیاهی برای تپش قلب نیز استفاده می شوند؛ داروهای بی‌خطری بوده که اعتیادآور نیستند. اما این نکته در مورد آن ها حائز اهمیت است که نباید بیش از اندازه استفاده شوند. درصورتی که داروی گیاهی ضد استرس با دوز مناسب مورد استفاده قرار گیرد، هیچ عارضه‌ ای به دنبال نخواهد داشت. دوز مصرفی داروی گیاهی ذکر شده، 2 عدد برای بزرگسالان می باشد که بصورت کپسول بوده و باید با آب فراوان میل گردد. این داروها با کاهش سطح استرس و به ارمغان آوردن آرامش برای شخص، منجر به بهبود کیفیت خواب می گردد. از همین رو، گیاهان دارویی برای خواب بهتر توصیه می شوند. اگر از داروی شیمیایی خاصی جهت کنترل استرس استفاده می ‌نمایید، از قطع مصرف خودسرانه دارو اجتناب کرده و حتما با پزشک مشورت کنید.

بهترین داروی گیاهی آرامش اعصاب

زندگی یک فرد مدرن با موقعیت های استرس زا بیش از حد اشباع شده است و اختلالات سیستم عصبی در آینده اغلب به منبع بیماری های دیگر تبدیل می شود. سیستم قلبی عروقی رنج می برد، خواب مختل می شود. همه این ها با بی خوابی مزمن، فشار خون بالا، میگرن، افسردگی و غیره به پایان می رسد. حمایت از سیستم عصبی با کمک دارو کاملاً امکان پذیر است. از این گذشته، گیاهان مختلفی وجود دارند که اثرات آرام بخش و تسکین دهنده دارند. و مهمتر از همه عوارض جانبی ندارند و اعتیادآور نیستند.

همانطور که ذکر شد، برخی از داروها برای تسکین استرس و به دست آوردن آرامش می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشند. بنابراین، گاهی اوقات، افراد مبتلا به اضطراب، داروهای گیاهی را به عنوان جایگزین در نظر می گیرند. به عنوان مثال می توان به بادرنجبویه، سنبل الطیب و غیره اشاره کرد. صحبت با پزشک قبل از کاهش یا قطع داروهای تجویزی یا شروع استفاده از داروی گیاهی مهم است. بسیاری از داروهای مشتق شده از ترکیبات گیاهان می توانند قوی باشند، عوارض جانبی ایجاد کنند و یا با سایر داروها تداخل داشته باشند. خوشبختانه داروی نجابل که جهت آرامش اعصاب و رفع استرس و تپش قلب ناشی از آن در ایران تولید شده است هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و بهترین گیاه دارویی برای آرامش اعصاب موجود در بازار می باشد.

داروی تپش قلب چیست؟

ضربان قلب نامنظم یا غیر طبیعی منجر به تپش قلب می شود. نام دیگر تپش قلب، آریتمی قلبی است. احساس می‌شود که قلب خیلی آهسته یا خیلی سریع می‌تپد و می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. تپش قلب ممکن است ممکن است زمانی رخ دهد که در حال حرکت، نشستن یا دراز کشیدن یا ایستادن هستید. تغییر سبک زندگی یا درمان های گیاهی و خانگی می تواند به شما کمک کند تا تپش قلب را متوقف یا کاهش دهید. همه موارد ضربان قلب سریع به معنای ابتلا به بیماری قلبی نیست. گاهی اوقات تپش قلب ناشی از چیزهایی است که باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند، مانند: فشار، استرس، کم آبی و ورزش. گاهی اوقات تپش قلب ریشه در مشکلات عصبی دارد و به دنبال استرس و اضطراب رخ می دهد. استرس و ضربان قلب سریع دست به دست هم می دهند. به این ترتیب، کاهش سطح استرس تا حد امکان می تواند به کاهش ضربان قلب فرد کمک کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی مرتبط با استرس را نیز کاهش دهد.

داروی گیاهی تپش قلب

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه داروی گیاهی برای تپش قلب مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ذکر کرد که تپش قلب یک اتفاق رایج در بسیاری از افراد می باشد، اگرچه ممکن است تجربه آن ناخوشایند باشد. تپش قلب ممکن است نشانه ای از بیماری قلبی باشند یا به دلایل متعددی از جمله قند خون پایین و مشکلات هورمونی و همچنین استرس ایجاد شوند. تحقیقات نشان می دهد که عصاره گیاه بادرنجبویه دارای اثر ضد اسپاسم، ضد درد و همچنین گشادکننده عروق (گشاد کننده مجرای عروق خونی) و کاهنده فشار خون است. اغلب افراد برای درمان تپش قلب عمدتاً از این گیاه به صورت جوشانده و چای استفاده می شود. ملیسا به عنوان داروی گیاهی برای رفع تپش قلب و درمان بیماری های مختلف سیستم قلبی عروقی، سیستم عصبی و مشکلات گوارشی گنجانده شده است. می توان با مجموعه ای از گیاهان تسکین دهنده بر پایه نعناع، اسطوخودوس، سنبل الطیب ترکیب کرد. خوشبختانه امروزه از این گیاه برای تولید داروی گیاهی تپش قلب در ایران استفاده شده است و دارای تاییدیه سیب سلامت می باشد.

کپسول گیاهی تپش قلب

کپسول نجابل که به عنوان داروی گیاهی برای تپش قلب و استرس کاربرد دارد و دارای تاییدیه سیب سلامت است، بر پایه ترکیبات گیاهی مانند بادرنجبویه، رزمارینیک اسید، کافئیک اسید و هیدروکسی سینامیک اسید، فلاونوئیدهایی چون لوتئولین، اسانس حاوی سیترال و سیترونلال تهیه و فرموله شده و خوشبختانه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. علاوه بر موارد ذکر شده این داروی گیاهی در  درمان اختلالات گوارشی با منشاء عصبی و درمان اختلالات قلب با منشاء عصبی نقش داشته و اثرات ضد اسپاسم، ضد سرطان، ضد باکتری و ویروسی بادرنجبویه نیز در مطالعات جدید نشان داده شده است.

گیاهان دارویی از آغاز تمدن به عنوان درمان های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند و برخی از مشتقات آن (مانند آسپرین، رزرپین و دیژیتالیس) به پایه اصلی درمان دارویی انسان تبدیل شده اند. درمان های گیاهی برای بیماری های قلبی عروقی مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، فشار خون سیستولیک، آنژین صدری، تصلب شرایین، نارسایی مغزی، نارسایی وریدی و آریتمی استفاده شده است. با این حال، بسیاری از داروهای گیاهی مورد استفاده امروزه تحت ارزیابی دقیق علمی قرار نگرفته اند و برخی از آن ها پتانسیل ایجاد اثرات سمی جدی و تداخلات عمده دارو با دارو را دارند. ادامه تحقیقات برای روشن کردن فعالیت‌ های دارویی بسیاری از این داروها که اکنون برای درمان بیماری ‌های قلبی عروقی و ضد افسردگی و استرس استفاده می ‌شوند، ضروری است. بر اساس مطالعات حیوانی، بادرنجبویه اثر شل کننده عروق، کاهش ضربان قلب، اثر محافظتی در برابر آسیب ایسکمیک قلب و آریتمی های بطنی کشنده به دنبال آن دارد. در نهایت لازم به ذکر است که داروهای گیاهی را نیز در صورت لزوم و تحت نظر پزشک مصرف نمایید تا از خطرات و عوارض جانبی احتمالی در امان باشید.

 

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن